Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Kapcsolat

Péter Láncfűrész Kft.
3915 Tarcal
Fő utca 25.
Írjon nekünk
info@peterlancfuresz.hu

» HASZNOS CIKKEK
Leggyakoribb hibák és megoldásuk.

Tippek-trükkök, láncfűrészeknél mik a leggyakoribb hibák?

Mikor jó egy gép motorja, hengere?

Általánosságban kompressziómérés nélkül is elmondható, ha berántó fogantyúnál megtartva pár másodpercig tartja magát, akkor jó, ha gyorsan leszalad a madzagon, akkor kompresszióhiányos lehet a motorunk, felújjításra szorulhat.

Miért megy egy darabig, bemelegszik és leáll?

A gyújtás elektronika meghibásodásának első jelei. A gyújtásban lévő tirisztor melegen már nem megfelelően vezeti az áramot. Kikapcsol. Fokozatosan egyre kevesebb időt megy a gép, végül hidegen sem indul. Gyújtóegységet kell cserélni a probléma elhárítása érdekében.

Nem tudom beindítani!

Gyakran előforduló hiba, a túlszivatás. Túldúsúl benzinnel az égéstér. A nem megfelelő arányú benzin levegő keverék nem képes begyulladni. Gyertyát kivéve a gépet lefelé fordítva, rántsuk be több alkalommal. a gép kiszellőzik, kifröcsköli az üzemanyag felesleget. Gyertyát visszarakva szivató nélkül indíthatjuk a fűrészt.

Miért gyengül el vágás közben?

Egy-két karika fa levágását követően elgyengül, fullad a gép, majd megáll. Nem kap üzemanyagot. Ez lehet benzinszürő dugulás, vagy karburátor hiba. Cseréljük vagy fújjuk ki a benzinszűrőt. Ha még mindíg nem jó. Nézzük át a karburátort, cseréljünk membránt és ellenőrizzük a henger és karburátort összekötő vákumcsövet.

Miért vág férre a láncfűrész?

Láncélezés vagy láncvezető félre kopási gond. Élezzük egyenletesre a láncot vagy cseréljük a láncvezetőt.

Miért pörög alapjáraton is a lánc?

A kuplung rugó elszakadhatott, cseréljük. Más esetben a megemelkedett alapjárati fordulatszám utalhat:  karburátor alapjárati beállítása nem megfelelő, bekeményedett a karburátor membrán vagy fals levegőt szív valahol a motorunk. Utóbbi lehet szimeringszakadás ,hengertalp fellazulás, vákumcső kiszakadása, lyukas benzincső.

Nem találod a problémád leírását? Hívj a +36-30/256-6678 számon és kérdezz!

Szabados Péter

Milyen hengert vegyek?

Milyen hengert vegyek?

Az utángyártott hengerek többségét Kínában esetleg Taiwanon , valamint Olaszországban gyártják. Két fő típust különböztetünk meg: a Krómbevonatos, és a Nikasil bevonatos = Nikkel-sziliciumkarbid réteggel ellátottat. Az Nikasil ára kétszerese a krómbevonatosénak. Színe nikkel sárga. A Krómosé pedig króm=szürke fényes. A Krómos 800-1000 HV, míg a Nikasil 2000 HV keménységü. A Krómos nem ipari munkára lett kitalálva, pihentetve érdemes használni. A Nikasil teherbírása jobb, ezáltal élettartama jóval nagyobb. A nagy márkák kis gépeiben is Krómos van, ott nem érvényesül a különbség, viszont a nagyobbaknál már igen.

Tehát nem az a kérdés, hogy valami eredeti vagy sem, hanem hogy Nikasil vagy sem. Az áruk tükrözi, mit lehet elvárni tőlük. Árak: Krómos 15 000 Ft-30.000 Ft-ig, Nikasil 35.000 Ft-50.000Ft.  + ha márkafüggő valaki akkor megveheti az eredetit ennek kétszereséért.

Ezért annak, aki napi szinten több órán át használja a gépeit, a Meteor olasz Nikasil bevonatos hengereit javaslom. Aki pedig évi tüzelőjét vágja, annak értelemszerűen megfelelhetnek a Krómozott hengerek is.

Még egy fontos dolog, hogy mielőtt hengert vásárolnál, mindenféleképpen dertísd ki, hogy mi okozta a jelenlegi meghibásodást a gépedben. Csak annak kiküszöbölése után rakj fel új hengert. Erről egy külön cikkben fogok írni.

Amennyiben tanácsra van szükséged telefonon elérhető vagyok.

Szabados Péter

Értékesítési vezető

+36-30/256-6678

Króm felület színe: Fénxes ezüstszürke, acélszürke.

 

 

Nikasil felület színe: Nikkel-sárga, enyhe fényes aranyszín .

 


FELHASZNÁLÓINK VÉLEMÉNYEI

Fűrészlánc típusok, láncélezés, karbantartás.

A cikkben szó lesz a következőkről:

- Ez most Stihl vagy Husqvarna lánc?

- Hogyan kell láncot élezni, reszelni, karbantartani?

- Meddig jó egy lánc?

- Hogyan lehet láncot hosszabbítani, rövidíteni?

- Nyúlik a láncom?

- Miért szakad el a fűrészláncom?

- Miért húz oldalra a láncom?

- Megakad vagy épp nem vág.

Ez most Stihl vagy Husqvarna lánc?

Igazából ez teljesen mindegy. A láncokat méretük valamint minőségük, felhasználási területük szerint osztályozzuk. Mindkét cég gyárt mindenféle méretű láncot, de ezeken kívül létezik sok neves, sőt patinásabb gyártó is, valamint sok kevésbé jó minőséget képviselő is. Példák: Windsor, Oregon, Stihl, Trihlink, Husqvarna, Sugi-Hara, Woodland, Carlton, GreenPower, Kangsing

A láncok felosztása 1 láncszem távolság = láncosztás szeint (1 col= 1" = 25,4 mm) :

1/4" = 6,35 mm

0,325" = 8,255 mm

3/8" = 9,32 mm

0,404 " = 10,26 mm

Fogosztás = 3 szegecstávolság fele. Ha beakarod azonosítani a láncodat, akkor érdemes 10 láncszem távolságot mérni, értelemszerüen 5-el szorozni a coll ban megadott értékeket. Egyszerübb megoldás, ha van olyan vezetőnk aminek biztosan tudjuk a láncosztását és erre próbáljuk fel a láncot, hogy megfelelően fekszik-e az orrkeréken a lánc, így kiderül , hogy ugyanaz-e vagy épp másikra kell próbálni.

A láncokat vezetőszem vastagság szerint is külön csoportokba osztjuk. Ezek szerint 1,1mm, 1,3mm, 1,5mm, 1,6mm, 2mm-es láncokról beszélhetünk. A Stihl gépek 1,1 - 1,3 - 1,6 mm-es láncokkal futnak, valamint a Husqvarna 1,3 - 1,5 mm-es láncokat használ. 2mm-es csak ipari vágó gépeken fordul elő (Harvester láncok). Lánc csere esetén érdemes lemérni a vonószem (vezetőlemezbe belenyúló lelógó fog) vastagságot is.

A fűrészláncok a forgácsolást gyalufogakkal végzik. A gyalufogak alakja szerint is létezik több típus (félkéses, teljes késes stb.).

Csak azonos osztású láncot, lánchajtókereket és láncvezetőt használjunk együtt !

Hogyan kell láncot élezni, reszelni ?

A fűrészláncok karbantartásának 3 fontos eleme van: láncolajozás ellenőrzése, láncfeszesség ellenőrzése, láncélezés.

Láncolajozás ellenőrzése:

Egyszínű felülettől 10-15 cm-re tartva a gép, vezető orr részét, több gázfröccsöt húzva, figyeljük, hogy megjelenik-e  a felületen egy vonal, olajos csík. Ha nem jelenik meg az vagy azért van, mert most tisztítottuk a vezetőt és még idő kell neki, vagy kifogyott a tartályból az olaj. Vezető nélkül, dekli nélkül, gázt adva is megfigyelhetjük, hogy az olajzó csatorna nyílásán csurog-e kifelé az olaj. A vezető olajzó furata is legyen megfelelően kitakarítva!

Láncfeszesség ellenőrzése:

A láncfeszítő csavar a gép elején jobb oldalt, vagy a tőcsavarok, lapfelfogató csavarok között helyezkedik el. Enyhén meglazított láncdekli felfogató csavarok mellett állítható. A lánc ne lógjon a vezető alján! Annyira kell feszesnek lennie, hogy kézzel a láncot átlagos erővel húzva a lánc vonószemét ne tudjuk kiemelni a vezető horonyból teljesen. Ezenkívül ne is feszítsük annyira, hogy túl feszüljön, mert az orrkerék idő előtti tönkremenetelét okozza.

Láncélezés:

Van kézi reszelővel történő és profilba hozó gépi köszörülés. Általánosságban azt javaslom, hogy tanuljunk meg kézzel reszelni. Sokkal takarékosabb a gépi élezéshez képest. A gépi élezést főleg akkor alkalmazzuk, ha a láncunkon nagyobb hibák, kitörések, méretkülönbségek találhatók. Fűrészelés során a lánc élei elkopnak, ez kb 1-2 köbméter fa vágása alatt megtörténik A láncélezés lényege az eredeti élezési szögek helyreállítása. A sok élezés következtében a gyalufogunk hossza rövidül, ezáltal magassága is csökken. A magasság csökkenést a mélységhatároló fog lejjebb reszelésével tudjuk lekövetni. Így a forgácsvastagságunk megmarad. Szóval a láncélezés a gyalufog élezéséből és és a mélységhatároló beszabályozásából áll.

Kézi reszeléskor gömbölyű reszelőt alkalmazunk, melyet vezetősablonnal is elláthatunk a könnyebb munka érdekében. A fűrészt a vezetőlapjánál érdemes satuba fogni, vagy farönkbe megakasztani. A fogak 2 irányba állnak, vannak jobbosak és balosak. Egyszerre csak egy oldalt reszeljünk végig! A megfelelő élezési szöget betartva a reszelőt csak toljuk, visszahúzáskor eltávolítjuk a fog mellől. A reszelő a derékszöghöz képest 35°-ra irányozzuk, kemény fa esetén lehet kevesebb: 30°. A reszelőt úgy tartsuk, hogy átmérőjének egy tizedével a fogtető fölé emelkedjen. Ha már a gyalufogat félig elreszeltük, kissebb méretű gömbölyű reszelőt alkalmazzun!. A gyalufog élezését követően, oldalról megtekintve a fog oldala, oldaléle C alakot formázzon! A mélységhatárolót lapos vagy háromszög reszelővel reszeljük, orrát enyhén göbölyűre szedjük. A mélységhatároló reszeléséhez használjunk, mélységhatároló villa idomszert! A gyalufog tetejéhez képest a mélységhatároló teteje 0,7-1mm-el marad el. A mélységhatároló fog felétől előre legömbölyítjük, hogy ne hirtelen ütődjön a fába.

Reszelést követően ecsettel bőven olajozzuk át a láncot, a gépet magasabb gázon pörgetve a reszelékszemcsék kicsapódnak. Ezzel megóvjuk a fűrészláncunknak a lánctagok közé beragadt reszelék láncot roncsoló, koptató hatásától.

Tanács: Inkább gyakrabban, de keveset élezzünk. Reszelést követően a láncot és a vezetőt benzinben, gázolajban elmoshatjuk puha szálú ecsettel, majd éjszakára a láncot olajfürdőben tárolhatjuk. Ezáltal az olaj bejut a szegecsekhez is. Manapság ezt már kevesen végzik el.

A gépi láncélezésről részletesen, ebben a részben nem írok.

Hogyan lehet láncot hosszabbítani, rövidíteni?

Erre való a láncszegecselő eszköz, illetve a szegecskinyomó készülék. Ezeket a készülékeket legtöbbször láncok gyártásánál, tekercsláncból történő méretre gyártásnál használjuk. Használható akkor is, ha megsérül a láncunk, vasba vagy kőbe kapunk, vágunk és pár fogunk eltörik, meghajlik. Amennyiben reszeléssel nem javítható, akkor a hibás lánctagokat cserélni szükséges. Az új lánctagokat a megmaradt régiekkel egy hosszúságúrara kell reszelni, a folyamatos, rángatás mentes vágás érdekében.

A lánc megbontása:

A láncot a megfelelő méretű lánckinyomó hasábbal alátámasztjuk, a láncszegecset pontosan behelyezzük a kinyomó alá és a lánckinyomó készülék karját lefelé nyomva addig nyomjuk, még erős pattanást nem hallunk. A heveder másik szegecsével ez megismételjük. A lánc máris szétszedhető.

A lánc szegecselése patentszem közbeiktatásával és szegfejező készülékkel történik. A fűrészláncot megfelelő méretre toldjuk. A szegecsfejezőbe helyezzük, majd a menetes karral megtámasztjuk és a szegecs fejezőt forgatva kialakítjuk a szegecs fejét. A menetes karral ismét kissé rátámasztunk és forgatjuk a fejező kart. A láncot kivesszük és ellenőrizzük, hogy a lánc könnyen mozog-e. Ne legyen nagyon merev.

Nyúlik a láncom?

Igen a láncok mindíg nyúlnak. Az új láncok először nagyobb mértékben nyúlnak, ez a használat során lassul. A láncot mindig feszítsük megfelelőre. Érdemes több lánc márkát is kipróbálni és később ahhoz ragaszkodni, ami kevésbé hajlamos nyúlásra.

Miért szakad el a fűrészláncom?

Túl hegyes az élezési szög, vagy túl horgas az előre hajló homlokszög, esetleg túl feszesre húztuk a láncot. Az is szakadáshoz vezethet, ha a mélységhatároló túl alacsony, vagy a lánchajtó kerék erősen kopott.

Miért húz oldalra a láncom?

A jobb és bal gyalufogak hosszúsága különböző. A lánc egyik oldalán a gyalufogak egy része rosszul élezett. A jobbos, balos gyalufogak elhelyezkedése nem szimetrikus. A vezetőlemez hornya kopott, billen benne a lánc.

Miért rángat, ráz a gép vágás közben?

A gyalufogak hossza különböző, vagy különböző magasságúak a mélysághatárolók, esetleh a mélységhatároló nincs lekerekítve. A lánchajtó kerék elkopása miatt is rázhat a gép vágás közben.

 

Amennyiben más érdekel láncokkal kapcsolatban, vagy nem tudsz a láncok között dönteni, hívj a  +36-30/256-6678 számon.

Szabados Péter


FELHASZNÁLÓINK VÉLEMÉNYEI

Láncfűrész
Bódi Ádám
2018.02.26. 20:07
img img
Re: Láncfűrész
Pásztor Ottó
2018.07.08. 14:43
YTcyOTM